söndag 5 september 2010

mer till mig själv

Fick lite blodad tand när det gäller att sy tunikor till mig själv. Enkelt och snyggt. Passar till jeans. Före sommaren köpte jag några till japanska böcker på yesasia, varav en är denna










Sydde den första modellen i fredagskväll. Såhär upphängd påminner den om en amerikansk gospeldräkt. Mycket snyggare på, dock. Tyget är ett gammalt lakan som jag färgade och gjorde batik på. Jag klippte ut alla delar först, sen knöt jag och färgade.

Har inte sytt barnkläder på riktigt länge. Nu börjar det dimpa ner en och annan beställning, så nu är det dags att ladda overlocken och coverpron.

5 kommentarer:

Falukarin sa...

Toppenfina tunikor,Jenny!
Har också hållit på med batik en gång i världen. Jag är så imponerad av dej!!!
De fina tofflorna är sköna, får bara användas när det är dammfritt - d.v.s. inte så ofta, men denna helgen i alla fall.
KRAM

Anonym sa...

Wow, som lilla E säger. Jag är lika impad som Falukarin. Och jättestolt,

Anonym sa...

Wow, som lilla E säger. Jag är lika impad som Flukarin. Och jättestolt

od Andulky sa...

Superfin!!

Jenny sa...

Jättefin tunika, ursnygg på som du skriver!