söndag 29 augusti 2010

F nej E

Det märks att hösten kommit igång nu. Otroligt mycket som händer precis när skolan startar. Aktiviteter drar igång, föräldramöten, styrelsemöten, månadsmöten och däremellan ska man hinna jobba, träna, sy mm mm.

Den här helgen har jag tagit mig lite sytid. Det blev en tunika från stylish dressbook, modell E. Jag började med att sy en som blev alldeles för liten (det här med att mäta och så har aldrig varit min grej...). Jag gillade modellen, så jag gjorde en till en storlek större. Är riktigt nöjd, trots min lite bistra uppsyn på kortet nedan.


Nu börjar mösstider, så jag antar att det blir en och annan sydd framöver. Min storasyster var på besök igår och valde ut ett antal tyger som ska bli små små klänningar åt lillkusinen.

Nu ska jag kurera mig lite, har åkt på en förkylning och jag måste bara bli kry till tjejmilen på söndag.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Å vad fin!

mynta sa...

Vad fin den blev! Har själv sytt samma modell ur boken. Fick lägga till lite extra sömnsmån i ärmarna för att komma i den!

Miiaoo sa...

tror det är den jag har tänkt sy också. Snygg är den i vilket fall! Gillar fickorna på den och tyget är urfint!

Mam sa...

Snyggt på en snygging. Krya på dig. Förkylning...ingen tjejmil

Syster Anna sa...

Så snygg den blev! Hann du till middagen?