torsdag 30 december 2010

Långärmade T-shirts

Fick en beställning på en tröja till en 7-årig kille, som inte gillar "barnsliga mönster" (låter som min yngsta, faktiskt). En rätt knivig uppgift, eftersom det inte finns så många tyger som har lite coolare tryck. Efter lite funderande dammade jag av screenramen och tryckte den här den här fågeln, tänkt att den ska symbolisera frihet, allt är möjligt. En typisk 7-årig känsla.



En aptröja till en tjej, storlek 98. Drog upp diffmatningen på coverpron, så det blev lite rynkigt i halsen, snyggt tycker jag. Jag är verkligen på bra fot med min bandkantare just nu, går som en dans.



Det här tyget är väl helt underbart, superretro. Ska försöka locka på Viktor denna, får se om det går...

En traktortröja i storlek 92. Som vanligt, jag älskar detta tyg.

Gott Nytt År!

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Så himla fina!!

TRI o MAR sa...

Jättefina tröjor, allihopa!!

annas alster sa...

Hej! Vad fin tröjan med fågeln var, så fin tanke :) Jag tycker mycket om den. Uppskattar verkligen att se kläder till en pojke utan hammare/bilar/traktorer och annat typiskt "pojkigt" (vem som nu har bestämt det...) Gott nytt år på dig!

Esther sa...

Tjena moster Jenny! Jag önskar mig en sådan där "riktig" långärmströja utan knappar på axeln. Du vet, jag är ju en stor tjej nu! Gärna lite luftig och stor så att jag kan ha den länge. Puss puss