söndag 10 juli 2011

semester och solhattar

Nu börjar semestern! Hela 7 veckor ska jag vara ledig. På riktigt ledig. Stänga av jobbmail och koppla bort. Ska bli så skönt. Andra somrar har jag alltid varit lite "stand-by" och kopplat upp mig lite då och då. Nu har jag avslutat två projekt och börjar på nya efter sommaren.

Jag har sett så många fina solhattar ute på bloggarna och varit sugen på att sy egna. Av snälla Od Andulky fick jag mönstret från Stoff och stil. Jag gillar verkligen de klockade hattarna och de verkar ha slutat sälja just det mönstret.

Roliga att sy. Lite som mina tofflor, kombinera fina tyger, utsida och foder. Nu syns inte fodren på dessa, dock. Lite svårt att fota hattarna. Mönstret passade mig perfekt. Sydde ett gäng vuxenstorlekar och en barnmössa.



Tyg från ett gammalt lakan.


Fint loppistyg






Supergulligt pingvintyg från stoff 2000

2 kommentarer:

irene sa...

Underbart fine!

Klem Irene

mynta sa...

Gillar också den här modellen och dina hattar blev jättefina!

Ha en skön semester!