måndag 16 maj 2011


Ett roligt men faktiskt väldigt opraktiskt plagg, one piece, som har blivit en dundersuccé. Joar och jag har pratat ett tag om att jag skulle sy en till honom, och förra helgen blev det av. Detta är nog mer en prototyp än en slutgiltig version. Passformen blev jättebra, men på tok för lite häng. Jag var lite snabb och mätte inte ordentligt.

Tyget kommer från Ohlssons, vitt från början, som vi färgade blått. De hade väldigt dåligt med sweat tyger, bara svart och vitt. Jag är lite otålig, hade jag planerat lite bättre hade jag beställt från stoff och stil. Där har de fina färger & långa dragkedjor. På Ohlsson hade de bara 85 cm kedjor och det var på gränsen för kort, eftersom det är väldigt viktigt att hela luvan går att dra ihop, praktiskt va? (not).




Den var rolig att sy och inte speciellt svår. Jag tog ett par mysbrallor och en tröja och kombinerade ihop ett mönster. Får se om det blir en till, det var ju rätt varmt att gå omkring i en overall, trots allt.

4 kommentarer:

Sofia sa...

Så cool. Håller med om att det är lite onödigt att ha en dragkedja som går hela vägen upp, men snyggt är det.

od Andulky sa...

Störtcool!!

FaluKarin sa...

OJ, vad häftigt! Hur andas man i en sådan kreation? Kanske bra som idag med hällande regn och om det blir varmt måste man dra ner dragkedjan förstås! Snyggt och uppfinningsrikt, Jenny!

od Andulky sa...

Ok, såg nu att du gjort mönstret själv.. Finns ett i Ottobre som jag tänkte sy efter, men skulle vilja veta hur storlekarna är.
De ser ju bra mysiga ut, tänkte ev sy till brorsans pojkar i julklapp :-)..
Kram
Anna