söndag 31 maj 2009

Det märks att det börjar närma sig sommar. Varenda kväll är det något som händer, sommarfest med jobbet, klassfest, dansföreställning på skolan, scoutplanering, styrelsmöten mm mm.

På klassfesten skulle joar uppträda tillsammans med två tjejkompisar. Vita scenkläder var det bestämt. I tygaffären hittade han det perfekta tyget, riktigt svettbasketshortskänsla. Till detta köpte vi vita nylonband som revärer. De passade perfekt och showen blev en succé.



Har även sytt lite nyttogrejer till Viktor, t-shirs och kalsonger. Han gillar att ha rätt smala jeans, vilket gör att boxerkalsonger blir knöliga och "de sitter inte bra", helt enkelt. Jag testade mig fram och fick till en modell som passade perfekt.

De två översta är tester, med tyger från gamla t-shirtar. Resåret på flodhästarna är sydd med overlock på rätsidan och sedan nedstickat med raksöm. De blev nog bäst, då är det inte något som skaver mot den supertunna lilla midjan.

Appropå resår, har jag gjort en megabeställning hos bibbi. Jättefina resårband, mjuka & i justa färger, nålar, spraylim, totallystableark, tryckkanppar och TRÅD. Jättemycket tråd! 50 st rullar. Nu kan jag trä overlocken med samma färg som tyget. Jippi, vad jag ska trä. Kolla in vilka fina färger:


2 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Proffsiga shorts, shyssta kallingar och härligt med ny tråd!! :-)

od Andulky sa...

Vad mycket fint!!! Och kul med en megabeställning :-)